.Gulyás Attila fotógaléria

.KIRÁLYRÉTI ERDEI VASÚT
 

.

Nyáron minden nap, télen hétvégéken
.760mm
.12Km
Hazánk egyik legrégibb és legforgalmasabb erdei vasútjának története majdnem olyan változatos, mit a pálya mellett elterülő táj. Az faanyag szállító eszközből utasszállító folyosóvá vált vasút többször is a megszűnés szélére került a forgalom ingadozása, árvíz, vagy jogi kérdések miatt. Közben kétszer is úttörővasúttá avatták, az eredetileg 600mm nyomközű pályát 760mm-re építették át, majd a kilencvenes években hosszabb-rövidebb szünetek, és működéssel töltött időszakok váltották egymást. Végül a 2000-es évekre a tulajdonos Ipoly Erdő Zrt.-nek sikerült stabilizálnia a vasút helyzetét, és az újrainduló felújításokat az országban máig egyedülálló fejlesztések is követték. A járművek egészen 2010-ig a második úttörővasúti korszak egyedi, piros-sárga színeiben közlekedtek.